.: attitűd :.
Az attitűd fogalma
„Az attitűd tapasztalat révén szerveződött mentális és idegi készenléti állapot, amely irányító vagy dinamikus hatást gyakorol az egyén reakcióira mindazon tárgyak és helyzetek irányában, amelyekre az attitűd vonatkozik.”
Allport, 1954
Egy nagyon kedves munkatársamtól kaptam mindkét alábbi levelet. Tulajdonképpen ez indított el az iNetWorker Suli megnyitása felé. Szembesített azzal, hogy nekem is hasonló gondjaim voltak régebben, és megszilárdult bennem az érzés, hogy ezzel nem voltam egyedül.
A.,
„Szia!
Köszi mindent, ez tök jó így, minden meg van egy helyen, érthetően és bármikor megnézhetem! Tök örülök, szerintem jó lesz!
Puszi”
B.,
„Van egy gondom ezzel az üzlettel. És ez nagy gond. Úgy érzem, bármennyire csak jót akarok, hogy tukmálom az embereket és ez megbénít! Nem tudom hol kezdjem a beszélgetést, hogyan jussak el a telefonig!”
A második levelet Bubu írta. Látod a különbséget? Egészen pontosan 8 nap telt el a kettő között. Bubu felébredt, és beszél: „Á, szerintem ez nem jó! Mit fognak szólni hozzá a barátaid, ha megtudják, hogy MLM-ezel? Ne röhögtesd ki magad! Hogyan jutnál el a telefonig, hiszen csak össze-vissza nyökögsz? Nézz már magadra te szerencsétlen!”
Íme a válaszom:
Ha észreveszed a két üzenet közti különbséget, már tudod is, hogy mi az attitűd. Semmi más nem kell hozzá. És tudod mivel lehet szinten tartani az attitűdöd? Talán el sem hiszed, de csak meg kell találnod a miérted. Azt a miértet ami ha eszedbe jut mindig kellemes bizsergést érzel, és elhiszed, hogy ezért bármire képes vagy. Ez nem hálózat függő. Ez a sikeres munka, és a sikeres élet alapja. Ha megtaláltad a miérted, írd le! Írd le egy füzetbe, a falra, a naptárad elejére, bárhová. Nekem nagyon sokáig nem volt leírva. Babonaságnak tartottam. Nem hittem benne, hogy amit leírok valóra válhat. Nem hittem magamban, nem hittem abban az eszközben, ami a kezemben volt, így elnyomtam a valódi céljaimat és a sablonos „szép ház, jó kocsi, sok pénz” sztorira hagyatkoztam, amikor végül mégis leírtam. Aztán rosszabb napokon elővettem, olvasgattam, de egyáltalán nem növelte az attitűdöm. Össze is téptem, és lezártam azzal, hogy hülyeség.
Egy idő múlva írtam egy másik füzetet. Már jobban bíztam magamban, megismertem az üzletet és tudtam, hogy nem a szponzoromon múlik a sikerem, hanem kizárólag rajtam. Nem is őt érdekli, hogy leírtam-e az álmaimat, ergo megterveztem-e az életemet, ezáltal hozzárendeltem-e az elvégzendő munkát. Igen, a munkát, mert az életben semmi sincs ingyen. Mindennek meg kell fizetni az árát, és általában előre. Szerinted hogy könnyebb tervezni? Az A., vagy a B., levél írása közben? Mikor vagy boldogabb, mikor nagyobb az önbizalmad, ha már előre tudod, hogy ez tök jó lesz, vagy ha van egy gondod ezzel az üzlettel? Ez a megoldás kulcsa. Nem baj, hogy nem tudod hogy kezdd el, nem baj, hogy még nem érted a nagy részét, nem baj, hogy félsz. Van egy meglepetésem; nem vagy egyedül. Senki nem várja el tőled, hogy holnap ültess le 25 embert egy üzleti bemutatóra. Te csak legyél biztos abban, hogy amit képviselsz, az hatalmas üzleti potenciállal bír! Örülj neki, hogy van egy ágyú a kezedben, és amikor elsütöd, óriásit szakít. Legyen jó az attitűdöd, és szard le mit mondanak körülötted! Ne érdekeljen mások véleménye. Ne segíteni akarj, ez nem kórház, vagy tápkieg hálózat. Valljuk be, ott sem igazán érdekelt, hogy meggyógyul-e a lábkörme, vagy kinő-e a haja a leendő vásárlónknak. Ugye!? Vegye meg a terméket, mert jó, és ezt rendszeresen tegye, mert az meg nekünk jó. Segíteni akarsz, jót akarsz? Ugyan! Tudod, csak azt lehet megváltani, aki várja a Megváltót. Képzeld, rengeteg olyan keményfejű ember van, aki ki nem állhatja, ha segítenek neki. Majd ő azt tudja. Tőle tanácsot, véleményt kell kérned. Ezt szereti. És akkor mi van? Tök mindegy hogy juttatod el a telefonig.
Fel kell ismerned a személyiségtípusokat. Ha ez megy, azt mondasz neki amit hallani akar. De ez már meghívás technika. A cég egy rakás lehetőséget biztosít jövedelemszerzésre. Egy dolgod van, eljuttatni ezt az információt mindenkihez. Mi lesz, ha a rögzített telefonüzenet után azt mondja, hogy ez hülyeség? Nem őt kerested. Fennakadt egy szűrőn. Kérem a következőt! Örülj neki, mert nem kell vele később szenvedned. Írd össze a névlistád, válogassuk le, tervezzük meg kinek szólsz első körben, ezen belül ki lesz személyes, és ki a telefonos kapcsolat. Ne vaktában lövöldözz, és ne is csapj le az első „és, mit csinálsz mostanában?” kérdésre. Tudod mi a legnehezebb ebben az üzletben? „Nem behozni” az embereket.
Kicsit elkanyarodtam a témától, de ha már technikáknál tartunk, akkor fontos megemlítenem, hogy az alaptréning használata kötelező. Az elérhetőségét megtalálod a hasznos linkek menüben, mint tréningek és képzési anyagok. Ha már megnézted, akkor nézd meg újra! Én márciusban regisztráltam, és május közepéig nem csináltam semmit. Illetve csináltam, mert nézegettem a kapcsolódó anyagokat, néha egy-egy élő előadást, írtam egy célfüzetet teljesen új és végre zsigerből érzett célokkal, morfondíroztam, tervezgettem, tanakodtam. Úgy gondoltam jó ez így, és majd milyen jól felkészülten indulok neki az üzletépítésnek. Rengeteg pénzt vesztettem ezzel a tötyörgéssel. Egy olyan csónakban ülsz, ahol az egyik evező az elmélet, a másik a gyakorlat. A haladáshoz egyszerre kell húzni mindkettőt. Gondolj bele, ha csak tanulsz, és közben nem csinálsz semmit, vagy épp ellenkezőleg, durr bele Balázs és hajrá a közepébe, akkor egy helyben fogsz pörögni, mintha csónakázás közben csak az egyik lapáttal dolgoznál. Ne ess bele te is ebbe a hibába!
Nem számít milyen módszerrel sikerül berúgni az üzleted motorját, de amint elindul, nem tud leállni. Erre a fejlett kompenzációs terv, a menedzsment profi hozzáállása, a 10 hónap alatt elért 100 millió € forgalom, Hong Kong, Kína és India a garancia. Erről később még szót ejtek.
Kezdj el üzletemberként gondolkodni!